💙Pojken vid vattnet...💙

 
Ja, vart ska man börja? 
Det Àr en helt vanlig dag precis som alla andra dagar. En lördag. En helt vanlig lördag, dÀr man ska mysa med familjen och Àta massa godis. Eller kanske ut pÄ nÄgot kul med kompisarna, fest eller vad vet jag. Man ska göra NÄgot riktigt kul!
Men sÄ blev inte den hÀr lördagen. Utan det blev en mardröm för flera stycken istÀllet!
 
Det börjar med att jag Äker ner till stallet för att rida pÄ min hÀst maddie.
Jag hÀmtar henne frÄn hagen och sÀtter pÄ henne trÀnset sedan ut pÄ ridbanan.
Jag rider ett dressyr pass och hon kÀndes jÀtte mjuk och fin.
Jag ska precis till att börja trÀna pÄ galoppen dÄ min kompis Ida ringer. Jag svarar glatt i telefonen dÄ jag hör en orolig röst sÀga, en pojke har drunknat i sjön! 
 Ja vad ska man sÀga?!
 
En liten pojke pÄ 12 Är! 12 Är, man ska inte behöva dö dÄ!
Pojken har nys kommit till Sverige i hopp om att hitta trygghet och helt plötsligt förÀndras allt!
Han kom hitt för att fÄ ett liv men istÀllet tog livet slut.
Det Àr sÄ orÀttvist! 
I alla fall sÄ ringde jag direkt till mamma för att berÀtta men i stÀllet svarade pappa.
Jag börjar med att frÄga vad han gjorde. DÄ svarar han att han hÄller om min bror Edwin. Och jag frÄgar lite underligt varför. DÄ svara han, jo för det Àr en pojke som har drunknat och det var Edwin som hittade honom.
Efter det samtalet gÄr jag direkt till hagen för att lÀmna maddi. Sedan Äker jag hem. NÀr jag Äker förbi vÀgen som ledder mot sjön ser jag polisbilar och en brandbil. 
NÀr jag kommer hem öppnar jag sakta dörren medan min kropp blir alldeles tom. 
Jag gÄr in i vardagsrummet dÀr Edwin och pappa sitter alldeles chockade. 
 
DÄ börjar de berÀtta att de gick ditt och nÀr dom kom fram gick flera vuxna och barn i kanten av sjön och sparkade och letade efter nÄgonting. Men allt var sÄ konstig ingen ville ju hitta han död.
Folk letade allt vad dom kunde men visste inte sÀkert om han fanns dÀr eller NÄgon sa Àven att han hade gÄTT hem.
 
En annan kvinna kommer fram till mamma och berÀttar att en pojke Àr försvunnen och att dom har larmat till sos. De vet inte vart han Àr men hans klÀder ligger kvar pÄ stranden.
De vet inte heller om pojken har gÄtt hem eller ligger nÄgonstans i det mörka vattnet. 
Edwin dyker i och börjar leta bland alla andra som kÀmpar för att hitta pojken. Medan mamma hoppar i med klÀderna pÄ och börjar leta pÄ andra sidan.
Edwin dyker i en gÄng till fast lÀngre ut. DÄ i det mörka vattnet ser han ett huvud och en rygg.han simmar upp till ytan och ropade att hÀr Àr han. Han ber Àven ett par vuxna att hoppa i för att kunna orka dra upp han. Men till svar fÄr han, vi kan inte, vi vÄgar inte!
 
Ingen ville se, ingen ville hitta pojken död i vattnet. Alla hoppades pÄ att nÄgon skulle komma och sÀga att han Àr hemma men glömde bara sina klÀder vid stranden.
 
Det Àr hÀr Edwin gör nÄgot otroligt som 14 Äring. Han gör det nÀr ingen annan vÄgar! Han dyker ner igen och fÄr tag i en tom kall hand och simmar upp till ytan.
Mamma kommer simmandes för att hjÀlpa till och helt plötsligt ser hon bara en vit tun hand komma upp. Hon tar dÀr av över medans en annan kom simmandes sÄ hjÀlptes dom Ät att fÄ pojken i land. Ambulansen hade kommit och de startar HRL.
Brevid stÄr pojkens bror och ser pÄ nÀr spya efter spya kommer upp och varje gÄng tror broden att han ska vakna till liv!
Ambulansen tar Àven fram en hjÀrtstartare men ÀndÄ inge tÀcken pÄ liv.
Broden kan inte svenska sÄ mamma försöker förklara sÄ bra som möjligt pÄ engelska.
 
NÀr de vÀl har fÄtt upp pojken pÄ bÄren och Àr pÄ vÀg mot bilen kommer en kvinna skrikandes.
tÄrarna rinner och kvinnan ramlar ihop pÄ asfalten medan hennes son ligger livlöst pÄ bÄren. De skriker gÄr inte att förklara sa mamma. Pojken Äker med blÄljus ner till akuten i hopp om att kunna rÀdda hans liv.
TÀnk att det handlar bara om smÄ sekunder! 
En liten 12Ärig pojke som var och lekte vid sjön och kom för lÄngt ut. Han kunde inte simma.
SÄ tragiskt! 
PÄ kvÀllen fÄr vi ett samtal om att pojken kunde inte rÀddas. Det var för sent! 
 
Vi lever bara en gÄng och man vet aldrig nÀr klockan slutar ticka!
 Ta vara pÄ de sekunderna du fÄr!
 
Det Àr Àven sÄ mycket kÀrlek frÄn alla hÄll och kanter. Man pratar med varandra, man visar att man bryr sig!
NÀr nÄgot sÄnt hÀr hÀnder sÄ hÄller vi ÀndÄ ihop!
Man SKA ta hand om varandra!
 
SÄ nu gÄr alla vÄra tankar till den lilla pojken och hans familj! 
Även alla som befann sig pĂ„ platsen och gjorde allt för att rĂ€dda den hĂ€r stackars pojken!
Tack till er!
Styreke kram till er! 
Nu fÄr han leka med alla andra Ànglar dÀr uppe i himmelen!
 
Vila i frid!
 
💙
 
emelie j
2015-07-05 @ 13:46:59

SÄ hemskt och jag tÀnker pÄ pojken samt hans familj
PÄ din familj ocksÄ som fanns till hands.
Bra skrivet trots om detta hemska <3. Fick tÄrar nÀr jag lÀste och kan ej beskriva i ord om hur hemskt det Àr

Kram

Svar: Ja alla tankar gĂ„r till de som var med!💜
Emmy Eriiiksson!




Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0